Média
Mitől sikeres az üzleti rendezvény?
Interjú Süveges Ritával a Marketing és Média magazinban
A jól sikerült üzleti rendezvények ereje óriási: sokan és sokáig beszélnek róla, erősödnek az üzleti kapcsolatok. Ha azonban rossz a koncepció és tapasztalatlan a szervező, a hatás ennek az ellenkezője. Mitől jó egy rendezvény? Milyen kreatív fogásokkal lehet levenni a lábukról a meghívottakat? Erről is beszél Süveges Rita üzleti eseményszervező, akinek több mint 200 sikeres rendezvény van a háta mögött.
Hogyan hatott a válság a cégek rendezvényszervezési igényeire?
Ez az üzletág is természetesen megérezte a nagyvállalatok költségcsökkentő lépéseit. Kevesebb eseményt terveztek be a cégek és kisebb összeget szántak egy-egy megbízásra. Előtérbe kerültek a nagy kiadásokat kiváltó „jó ötletek”, kreatív koncepciók. Aki ebben erős, és mi is ilyenek vagyunk, az átvészelte ezeket az éveket.
Mitől jó egy rendezvény?
A legfontosabb a jó ötlet. Elsősorban nem pénz függvénye. Emlékezetes lehet a rendezvény 100 ezer forintból is, és elrontható akár 5 millióból is.
Milyen a hatása egy jó és rossz üzleti rendezvénynek?
Óriási. Egy jó rendezvénynek hírét viszik, sokáig beszélnek róla, emberileg közelebb hozza a feleket, hosszú távú üzleti kapcsolatot eredményez. Egy rossz rendezvény ugyanakkor nagy károkat okoz, amit hosszú ideig tart jóvátenni. Éppen ezért különösen fontos a megbízható rendezvényszervező kiválasztása.
Ön hol és hogyan tanulta ki a szakmát?
Érettségi után már spanyol-angol nyelvű idegenvezetőként dolgoztam. Elengedhetetlen volt a jó szervezőkészség és a különböző nemzetek protokolláris ismerete. Majd a madridi magyar nagykövetségen folytattam a nagykövet úr személyi asszisztenseként. Hazatértem után spanyol befektetőknek, üzletembereknek szerveztem és szervezek szakmai, kulturális programokat. A 10 év alatt több mint 100 kisebb nagyobb rendezvényem volt. A Haszon magazinnál töltött 11 év alatt túl vagyok a 70. konferencián...